Erkende opleidingsschool

De Koning Willem-Alexanderschool is een erkende opleidingsschool voor studenten van Driestar Educatief. Dit betekent dat opleiding en praktijk dicht bij elkaar staan. Binnen de school zijn opgeleide begeleiders (mentoren en (VELON-gecertificeerde) schoolopleiders) aanwezig die studenten en (aanstaande) leerkrachten begeleiden in de praktijk. We zijn een opleidingsschool voor alle studenten; we zijn gespecialiseerd in het begeleiden van SAM-studenten. Als opleidingsschool blijven we ontwikkelen om goed op te leiden.

Het gegeven dat we een opleidingsschool zijn, is goed voor aanstaande leerkrachten, kinderen en de school. Waarom?

Aanstaande leerkrachten:

  • zijn welkom om praktijkervaring op te doen;
  • krijgen de mogelijkheid om in verschillende groepen hun kennis in praktijk te brengen;
  • bouwen een band op met de mentor en de kinderen;
  • worden begeleid door gecertificeerde begeleiders, die tijd en ruimte maken voor hun ontwikkeling;
  • worden gezien als collega’s;
  • worden opgenomen in een open, eerlijk, enthousiast en betrokken team.
     De kinderen:
  • vinden het fijn dat de stagemeester of –juf een langere periode iedere week in de klas is;
  • bouwen een band op met de stagemeester of –juf;
  • ‘voelen’ dat er ‘meer handen in de klas’ zijn;
  • ervaren dat de stagemeester of –juf dichter bij de praktijk staat;
  • merken dat de stagemeester of –juf het geleerde op de Pabo in hun klas toe kan passen.
     Onze school:
  • kent een ontwikkelingsgerichte cultuur, waarbij het leren van en met elkaar centraal staat;
  • heeft een goede aansluiting tussen opleiding en praktijk;
  • biedt eigen gecertificeerde begeleiders voor studenten en (startende) leerkrachten;
  • besteedt veel aandacht aan opleiding en begeleiding;
  • realiseert het ontwikkelplan door oefening en ontwikkeling in de dagelijkse praktijk;
  • neemt (aanstaande) leerkrachten en collega’s op in het team;
  • heeft het basisarrangement van de inspectie en minimaal drie opgeleide mentoren.
     
  • Klik op logo voor meer informatie over 'Samen in ontwikkeling'
1074